Egündem Özel
AI DestekliBeta
Finans

Bakan Şimşek, Washington’da AB Komiseri Marta Kos ile ekonomik entegrasyonu görüştü

34 haber birleştirildi
24 kaynak
2 ay önce

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Washington’da Avrupa Komisyonu Genişlemeden Sorumlu Komiseri Marta Kos ile bir araya geldi. Görüşmede, Avrupa ile Asya arasındaki ulaşım bağlantılarının çeşitlendirilmesi, Türkiye ile AB arasında kamu ihalelerinde mütekabiliyetin güçlendirilmesi, enerji ve ticaret alanlarında daha güçlü bağlar kurulması başlıkları öne çıktı. Şimşek, parçalanan küresel düzende Türkiye ile AB arasında daha derin ekonomik entegrasyonun vazgeçilmez olduğunu vurgulayarak, Türkiye’nin Avrupa’nın doğal ortağı olduğunu ifade etti. Ayrıca küresel tedarik zincirlerinden kopmanın mümkün olmadığını belirten Şimşek, riskleri azaltacak ve fırsatları çeşitlendirecek yatırımların önemine dikkat çekti; Gümrük Birliği’nin hizmetler, tarım ve kamu alımlarını kapsayacak şekilde güncellenmesi yönündeki beklentisini de dile getirdi.

Kaynaklar

· 24
E-Gündem Logo
Copyright © 2026 eGündem Medya AŞ. Tüm Hakları Saklıdır.
Bakan Şimşek, Washington’da AB Komiseri Marta Kos ile ekonomik entegrasyonu görüştü | Egündem Özel