Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Uzay Vatan”da 21 Nisan 2025’te görevine başlayan TÜRKSAT 6A’nın birinci yılını tamamladığını duyurdu. Uraloğlu, yüzde 80’in üzerinde yerlilik oranıyla geliştirilen ve 42 derece doğu yörüngesinde görev yapan uydunun, Türkiye için önemli bir teknolojik eşik olduğunu belirtti. Açıklamaya göre TÜRKSAT 6A, Türkiye’yi haberleşme uydusu tasarlayıp üretebilen dünyadaki 11 ülke arasına taşıdı ve ülkenin uzay ile haberleşme kapasitesine önemli katkı sağladı.


© 2026 e-Gündem. Her hakkı saklıdır