

© 2026 e-Gündem. Her hakkı saklıdır


© 2026 e-Gündem. Her hakkı saklıdır

Haber Merkezi
Toplumsal desteğini yitiren ve meşruiyetini ABD'de arayan Saray rejimi, emperyalistlerin yeni dizaynında kendilerine biçilen rolü, ülke içerisinde de ömrünü uzatmak için kullanmaya devam ediyor. Sırtını 'Dost Trump'a yaslayan iktidar bloku 7-8 Temmuz'da Ankara'da düzenlenecek olan NATO Zirvesi hazırlıklarını da büyük bir titizlikle sürdürüyor.
Başkentte düzenlenecek zirve öncesinde 28-29 Haziran tarihlerinde İstanbul'da gerçekleştirileceği duyurulan NATO Parlamenter Zirvesi'nin de detayları ortaya çıkmaya başladı.
TBMM tarafından organize edilen İstanbul'daki zirveye 32 müttefik ülkenin meclis başkanları ve delegasyon başkanlarının yanı sıra NATO Parlamenter Asamblesi (NATO PA) Başkanı Marcos Perestrello, NATO PA Başkanlık Divanı üyeleri ve diğer üst düzey temsilcilerin katılması bekleniyor.
İstanbul'daki NATO Meclis Başkanları Zirvesi, ABD ve Belçika'da düzenlenenlerin ardından üçüncü zirve olacak. Dolmabahçe Sarayı'nda 29 Haziran Pazartesi günü yapılacak toplantıda, meclis başkanları ve delegasyon başkanları konuşma yapacak.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da zirve kapsamında verilen resmi öğle yemeğinde katılımcılarla bir araya gelecek ve konuşma yapacak.
AKP'li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın özel bir önem atfettiği zirve öncesinde seferberlik sürerken rejimin tüm aktörleri de zirveye gözünü dikmiş durumda.
Zirve programı kapsamında aynı gün öğleden sonra katılımcılar, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın damadı Selçuk Bayraktar ve ailesinin sahibi olduğu Baykar şirketinin Esenyurt'taki 'Milli Teknoloji Merkezi'ni ziyaret edecek. Ziyarette, şirketin faaliyetleri, savunma teknolojileri alanındaki çalışmaları ve projeleri hakkında bilgi verilmesi planlanıyor.
Baykar geçen yıl İsrail'e silah satan Leonardo şirketiyle kurduğu ortaklık nedeniyle tepki çekmiş, bu yılın başında ise ortaklık sonucu İtalya'da SİHA üretimine başladığını duyurmuştu.
Öte yandan NATO zirvesine karşı çok sayıda siyasi parti ve demokratik kitle örgütü tarafından oluşturulan NATO'ya Hayır Koordinasyonu bir açıklama yayımladı.
Açıklamada, NATO liderlerinin temmuz ayında Türkiye'ye gelmeye hazırlandığını belirtilerek, "Yugoslavya'yı parçalamasıyla, Libya ve Afganistan'a saldırılarıyla, Türkiye'de ve dünyanın dört bir yanında ilerici güçlere dönük kontrgerilla faaliyetleri, siyasi operasyonlar ve darbelerle tanıdığımız NATO'yu ve onun temsilcilerini topraklarımızda istemiyoruz. Filistin topraklarında devam eden soykırımın ortağı olan, İran'da masum kız çocuklarını katleden, Venezuela Devlet Başkanı'nı kaçıran, Küba'yı her gün tehdit eden ve ABD egemenliğini koruma çabası içinde sağa sola saldıran haydut Trump'ı topraklarımızda istemiyoruz. 'Size demokrasi değil monarşi yakışır' diyerek bölge halklarını aşağılayan, istismarcı Epstein'in dostu, Trump'ın elçisi Tom Barack'ı topraklarımızda istemiyoruz. Savaş ve işgallere yenilerini ekleme planlarına izin vermeyeceğiz" denildi.
Tüm NATO üslerinin kapatılması, NATO'dan derhal çıkılması istenilen açıklamada, şunlar kaydedildi: "Dünyanın en büyük savaş ve saldırganlık örgütü olan NATO dağıtılmalıdır. Dünyanın kanlı paylaşım savaşlarının hazırlığı olan silahlanma yarışı durdurulmalıdır. Eğitimden sağlığa, barınmadan sosyal haklara kadar emekçi halkların en temel ihtiyaçlarından kesilerek silahlanmaya aktarılan devasa bütcelere son verilmelidir. Emperyalizme meydan okuyan işçiler, emekçiler, kadınlar, gençler ve aydınlar olarak bir aradayız. Dünyanın dört bir yanında emperyalist savaşlara ve katliamlara karşı mücadele edenlerle, savaş çığırtkanlığı yapan sağcı iktidarlara karşı direnenlerle, soykırımcı İsrail'e verilen desteğe karşı sokakları dolduran on milyonlarla omuz omuzayız. Siyonizm ve soykırım destekçileri, işgalci katiller Saray'ın dostu olabilir. Biz onurumuz, ülkemiz ve tüm dünya halkları adına ayaktayız.
Başta 7-8 Temmuz tarihlerinde zirvenin yapılması planlanan Ankara olmak üzere, Türkiye'nin dört bir yanında NATO'ya ve emperyalist politikalara karşı barışın ve halkların sesini yükselteceğiz. Ankara'da, İstanbul'da, İzmir'de, Adana'da, Malatya'da, emperyalizmin varlığının olduğu her yerde sesimizi büyüteceğiz. Emperyalistlerin emir ve desteğiyle Filistin'de, İran'da, Lübnan'da, Suriye'de masum kardeşlerimiz öldürülürken, bölgemizde yeni savaş ve yıkım politikalarının merkezi olmak istemiyoruz. Bu ülkenin emekçilerini, kadınlarını, gençlerini, aydınlarını sesimizi yükseltmeye; tüm yurttaşlarimizi emperyalizme karşı durmaya ve NATO'nun emperyalist savaş zirvesine ve temsilcilerine karşı istenmediklerini gösterecek tepkiyi örmeye çağırıyoruz."
Koordinasyon, 28-29 Haziranda İstanbul'da düzenlenecek NATO Parlamenter zirvesi öncesinde de eylem çağrısında bulundu.
'NATO'yu İstemiyoruz' başlığı ile yayımlanan çağrıda tüm yurttaşlar 27 Haziran saat 18.00'de Trump Towers önünde düzenlenecek eyleme davet edildi.
∗∗∗
Öte yandan Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi öncesinde kentte başlayan seferberlik de sürüyor. Yol yapım çalışmaları ve kentin birçok bölgesinde düzenlemelerin devam ettiği öğrenilirken şimdiye kadar öne çıkan hazırlıklardan öne çıkanlar şöyle:
• İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi başkanlığında toplanan güvenlik zirvesinde, kentin stratejik noktalarını sivil trafiğe kapatacak olan "kırmızı alan" kararı alındı.
• 6-12 Temmuz haftasında Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Keçiören, Mamak, Pursaklar, Sincan ve Yenimahalle ilçelerinde tüm kamu kurum ve kuruluşlarının personelinin idari izinli sayılacağı duyuruldu.
• Ankara genelinde söz konusu tarihler arasında her türlü sınav, sempozyum, panel, mezuniyet töreni, şenlik, konser ve benzeri etkinliklerin yasaklandığı bildirildi.
• Zirve öncesi güvenlik tedbirleri kapsamında sahipsiz köpeklerin toplatılması talimatı verildi.
• 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara'da yapılacak 36'ncı NATO Zirvesi nedeniyle kent genelinde yapılan hazırlıklara "boya-badana" seferberliği de eklendi. Güzergâh üzerindeki tüm binaların boyama işlerinin ücretsiz yapıldığı öğrenildi.
• Zirvede görevli polislerin KYK yurdunda kalacağı gerekçesiyle bazı yurtlardan belirli tarihler arasında öğrencilerin çıkarılacağı öğrenildi.

Haber Merkezi
Toplumsal desteğini yitiren ve meşruiyetini ABD'de arayan Saray rejimi, emperyalistlerin yeni dizaynında kendilerine biçilen rolü, ülke içerisinde de ömrünü uzatmak için kullanmaya devam ediyor. Sırtını 'Dost Trump'a yaslayan iktidar bloku 7-8 Temmuz'da Ankara'da düzenlenecek olan NATO Zirvesi hazırlıklarını da büyük bir titizlikle sürdürüyor.
Başkentte düzenlenecek zirve öncesinde 28-29 Haziran tarihlerinde İstanbul'da gerçekleştirileceği duyurulan NATO Parlamenter Zirvesi'nin de detayları ortaya çıkmaya başladı.
TBMM tarafından organize edilen İstanbul'daki zirveye 32 müttefik ülkenin meclis başkanları ve delegasyon başkanlarının yanı sıra NATO Parlamenter Asamblesi (NATO PA) Başkanı Marcos Perestrello, NATO PA Başkanlık Divanı üyeleri ve diğer üst düzey temsilcilerin katılması bekleniyor.
İstanbul'daki NATO Meclis Başkanları Zirvesi, ABD ve Belçika'da düzenlenenlerin ardından üçüncü zirve olacak. Dolmabahçe Sarayı'nda 29 Haziran Pazartesi günü yapılacak toplantıda, meclis başkanları ve delegasyon başkanları konuşma yapacak.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da zirve kapsamında verilen resmi öğle yemeğinde katılımcılarla bir araya gelecek ve konuşma yapacak.
AKP'li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın özel bir önem atfettiği zirve öncesinde seferberlik sürerken rejimin tüm aktörleri de zirveye gözünü dikmiş durumda.
Zirve programı kapsamında aynı gün öğleden sonra katılımcılar, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın damadı Selçuk Bayraktar ve ailesinin sahibi olduğu Baykar şirketinin Esenyurt'taki 'Milli Teknoloji Merkezi'ni ziyaret edecek. Ziyarette, şirketin faaliyetleri, savunma teknolojileri alanındaki çalışmaları ve projeleri hakkında bilgi verilmesi planlanıyor.
Baykar geçen yıl İsrail'e silah satan Leonardo şirketiyle kurduğu ortaklık nedeniyle tepki çekmiş, bu yılın başında ise ortaklık sonucu İtalya'da SİHA üretimine başladığını duyurmuştu.
Öte yandan NATO zirvesine karşı çok sayıda siyasi parti ve demokratik kitle örgütü tarafından oluşturulan NATO'ya Hayır Koordinasyonu bir açıklama yayımladı.
Açıklamada, NATO liderlerinin temmuz ayında Türkiye'ye gelmeye hazırlandığını belirtilerek, "Yugoslavya'yı parçalamasıyla, Libya ve Afganistan'a saldırılarıyla, Türkiye'de ve dünyanın dört bir yanında ilerici güçlere dönük kontrgerilla faaliyetleri, siyasi operasyonlar ve darbelerle tanıdığımız NATO'yu ve onun temsilcilerini topraklarımızda istemiyoruz. Filistin topraklarında devam eden soykırımın ortağı olan, İran'da masum kız çocuklarını katleden, Venezuela Devlet Başkanı'nı kaçıran, Küba'yı her gün tehdit eden ve ABD egemenliğini koruma çabası içinde sağa sola saldıran haydut Trump'ı topraklarımızda istemiyoruz. 'Size demokrasi değil monarşi yakışır' diyerek bölge halklarını aşağılayan, istismarcı Epstein'in dostu, Trump'ın elçisi Tom Barack'ı topraklarımızda istemiyoruz. Savaş ve işgallere yenilerini ekleme planlarına izin vermeyeceğiz" denildi.
Tüm NATO üslerinin kapatılması, NATO'dan derhal çıkılması istenilen açıklamada, şunlar kaydedildi: "Dünyanın en büyük savaş ve saldırganlık örgütü olan NATO dağıtılmalıdır. Dünyanın kanlı paylaşım savaşlarının hazırlığı olan silahlanma yarışı durdurulmalıdır. Eğitimden sağlığa, barınmadan sosyal haklara kadar emekçi halkların en temel ihtiyaçlarından kesilerek silahlanmaya aktarılan devasa bütcelere son verilmelidir. Emperyalizme meydan okuyan işçiler, emekçiler, kadınlar, gençler ve aydınlar olarak bir aradayız. Dünyanın dört bir yanında emperyalist savaşlara ve katliamlara karşı mücadele edenlerle, savaş çığırtkanlığı yapan sağcı iktidarlara karşı direnenlerle, soykırımcı İsrail'e verilen desteğe karşı sokakları dolduran on milyonlarla omuz omuzayız. Siyonizm ve soykırım destekçileri, işgalci katiller Saray'ın dostu olabilir. Biz onurumuz, ülkemiz ve tüm dünya halkları adına ayaktayız.
Başta 7-8 Temmuz tarihlerinde zirvenin yapılması planlanan Ankara olmak üzere, Türkiye'nin dört bir yanında NATO'ya ve emperyalist politikalara karşı barışın ve halkların sesini yükselteceğiz. Ankara'da, İstanbul'da, İzmir'de, Adana'da, Malatya'da, emperyalizmin varlığının olduğu her yerde sesimizi büyüteceğiz. Emperyalistlerin emir ve desteğiyle Filistin'de, İran'da, Lübnan'da, Suriye'de masum kardeşlerimiz öldürülürken, bölgemizde yeni savaş ve yıkım politikalarının merkezi olmak istemiyoruz. Bu ülkenin emekçilerini, kadınlarını, gençlerini, aydınlarını sesimizi yükseltmeye; tüm yurttaşlarimizi emperyalizme karşı durmaya ve NATO'nun emperyalist savaş zirvesine ve temsilcilerine karşı istenmediklerini gösterecek tepkiyi örmeye çağırıyoruz."
Koordinasyon, 28-29 Haziranda İstanbul'da düzenlenecek NATO Parlamenter zirvesi öncesinde de eylem çağrısında bulundu.
'NATO'yu İstemiyoruz' başlığı ile yayımlanan çağrıda tüm yurttaşlar 27 Haziran saat 18.00'de Trump Towers önünde düzenlenecek eyleme davet edildi.
∗∗∗
Öte yandan Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi öncesinde kentte başlayan seferberlik de sürüyor. Yol yapım çalışmaları ve kentin birçok bölgesinde düzenlemelerin devam ettiği öğrenilirken şimdiye kadar öne çıkan hazırlıklardan öne çıkanlar şöyle:
• İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi başkanlığında toplanan güvenlik zirvesinde, kentin stratejik noktalarını sivil trafiğe kapatacak olan "kırmızı alan" kararı alındı.
• 6-12 Temmuz haftasında Altındağ, Çankaya, Etimesgut, Gölbaşı, Keçiören, Mamak, Pursaklar, Sincan ve Yenimahalle ilçelerinde tüm kamu kurum ve kuruluşlarının personelinin idari izinli sayılacağı duyuruldu.
• Ankara genelinde söz konusu tarihler arasında her türlü sınav, sempozyum, panel, mezuniyet töreni, şenlik, konser ve benzeri etkinliklerin yasaklandığı bildirildi.
• Zirve öncesi güvenlik tedbirleri kapsamında sahipsiz köpeklerin toplatılması talimatı verildi.
• 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara'da yapılacak 36'ncı NATO Zirvesi nedeniyle kent genelinde yapılan hazırlıklara "boya-badana" seferberliği de eklendi. Güzergâh üzerindeki tüm binaların boyama işlerinin ücretsiz yapıldığı öğrenildi.
• Zirvede görevli polislerin KYK yurdunda kalacağı gerekçesiyle bazı yurtlardan belirli tarihler arasında öğrencilerin çıkarılacağı öğrenildi.