

© 2026 e-Gündem. Her hakkı saklıdır


© 2026 e-Gündem. Her hakkı saklıdır

Emek Servisi
Emeklilikte Yaşa Takılanlar ve Emekliler Federasyonu (EYT-EF), Kartal Meydanı'nda açıklama düzenledi. Federasyon Başkanı Arzu Lastikci, "Emekliler oy deposu değildir. Yıllarca açlık ve sefalet çekip seçim öncesi verilen bir parmak bala razı olmayacağız" dedi. İktidarın artık emeklileri oyalayamayacağı söylenen açıklamada "Verilen bir parmak bala razı olmayacağız" dendi.
"Eksik çıkan EYT yasası iktidarın ayıbı", "Ekonomik krizi emekliye yükleme" ve "5 bin kısmi hakkımız, söke söke alırız" yazılı pankartlar açılan eylemde, "enflasyon canavarı" yazılı kıyafet giyen bir emekli, "Beni emekliler yaratmadı ama bedelini emekliler ödedi. Beni emekçiler büyütmedi ama yükümü emekçiler taşıdı. Her gün biraz daha fazla büyüdüm. Bir lokma, bir maaş, bir ömürden çaldım. Ben sadece canavar değilim. Ben eriyen maaşların gerçeğiyim" diye konuştu.
"Emekli insanca yaşam istiyor" ve "Gün gelecek, devran dönecek; iktidar, emekliye hesap verecek" sloganlarının atıldığı eylemde hazırlanan ortak açıklamayı Arzu Lastikci okudu. Adaletsizliklere ve yaşam mücadelesine dikkat çeken Lastikci, şunları söyledi:
"Bir ömür çalıştık, sabahın ayazında, gecenin karanlığında işe gittik; vergilerimizi, primlerimizi ödedik, ürettik, katma değer yarattık, ülkenin büyümesine katkı sunduk. Tek isteğimiz, döktüğümüz alın terinin karşılığını alarak huzur ve güven içinde yaşamaktı. Soruyoruz, nerede o huzur, nerede o güvence, nerede o sosyal devlet anlayışı? Her seçim döneminde hatırlanan, her seçim sonrasında unutulan milyonlar artık bu tabloyu açıkça görmektedir. Emekliler oy deposu değildir. Yıllarca açlık ve sefalet çekip seçim öncesi verilen bir parmak bala razı olmayacağız. Emekli unutmaz, affetmez. Emekli yük değil, bu ülkenin hafızası, emeği, vicdanıdır. Soruyoruz, milyarlarca liralık kaynaklar farklı alanlara aktarılırken neden emekliye kaynak bulunmuyor? Emekliler sadaka, lütuf istemiyor, hakkını istiyor. En düşük emekli maaşı asgari ücretin altında olmamalı ancak asgari ücret de insanca yaşam için yeterli gelmediğinden en düşük emekli maaşının 50 bin liraya çekilerek tüm emekli, dul ve yetime 50 bin lira seyyanen zam istiyoruz."

Emek Servisi
Emeklilikte Yaşa Takılanlar ve Emekliler Federasyonu (EYT-EF), Kartal Meydanı'nda açıklama düzenledi. Federasyon Başkanı Arzu Lastikci, "Emekliler oy deposu değildir. Yıllarca açlık ve sefalet çekip seçim öncesi verilen bir parmak bala razı olmayacağız" dedi. İktidarın artık emeklileri oyalayamayacağı söylenen açıklamada "Verilen bir parmak bala razı olmayacağız" dendi.
"Eksik çıkan EYT yasası iktidarın ayıbı", "Ekonomik krizi emekliye yükleme" ve "5 bin kısmi hakkımız, söke söke alırız" yazılı pankartlar açılan eylemde, "enflasyon canavarı" yazılı kıyafet giyen bir emekli, "Beni emekliler yaratmadı ama bedelini emekliler ödedi. Beni emekçiler büyütmedi ama yükümü emekçiler taşıdı. Her gün biraz daha fazla büyüdüm. Bir lokma, bir maaş, bir ömürden çaldım. Ben sadece canavar değilim. Ben eriyen maaşların gerçeğiyim" diye konuştu.
"Emekli insanca yaşam istiyor" ve "Gün gelecek, devran dönecek; iktidar, emekliye hesap verecek" sloganlarının atıldığı eylemde hazırlanan ortak açıklamayı Arzu Lastikci okudu. Adaletsizliklere ve yaşam mücadelesine dikkat çeken Lastikci, şunları söyledi:
"Bir ömür çalıştık, sabahın ayazında, gecenin karanlığında işe gittik; vergilerimizi, primlerimizi ödedik, ürettik, katma değer yarattık, ülkenin büyümesine katkı sunduk. Tek isteğimiz, döktüğümüz alın terinin karşılığını alarak huzur ve güven içinde yaşamaktı. Soruyoruz, nerede o huzur, nerede o güvence, nerede o sosyal devlet anlayışı? Her seçim döneminde hatırlanan, her seçim sonrasında unutulan milyonlar artık bu tabloyu açıkça görmektedir. Emekliler oy deposu değildir. Yıllarca açlık ve sefalet çekip seçim öncesi verilen bir parmak bala razı olmayacağız. Emekli unutmaz, affetmez. Emekli yük değil, bu ülkenin hafızası, emeği, vicdanıdır. Soruyoruz, milyarlarca liralık kaynaklar farklı alanlara aktarılırken neden emekliye kaynak bulunmuyor? Emekliler sadaka, lütuf istemiyor, hakkını istiyor. En düşük emekli maaşı asgari ücretin altında olmamalı ancak asgari ücret de insanca yaşam için yeterli gelmediğinden en düşük emekli maaşının 50 bin liraya çekilerek tüm emekli, dul ve yetime 50 bin lira seyyanen zam istiyoruz."