ABD ve İran arasındaki gerilim tırmanırken, Almanya lideri Merz’den Washington yönetimini yerden yere vuran açıklamalar geldi. Merz, ABD’nin İran karşısında hiçbir stratejisinin olmadığını vurgulayarak, "İranlılar müzakere etmeme konusunda çok yetenekli, ABD ise aşağılanıyor" ifadelerini kullandı.